T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ARTVİN / BORÇKA - Cumhuriyet İlkokulu

Haberler

Ağu

Cumhuriyet ilkokulu eTwinning projelerinde fark yaratmaya devam ediyor. Okulumuz öğretmenleri;

Çağla GÖKDEMİR: Eğlenceli Harfler, Oyuncu Harfler, Harfler Çiftliğine Gidiyoruz 

Gülümser BALCİ: My Math World, Büyük Hayaller Küçük Yazarlar

Emine GEÇİN: My Math World, İklimler Farklı Dünyamız Aynı

Muhammed Raşit GEÇİN: My Math World , Smart Kids of Digital World 2 

projelerinden toplam 9 adet eTwinning Kalite Etiketi ödülü almışlardır. Kendilerini ve öğrencilerini bu başarılarından dolayı tebrik eder daha nice başarıların da devamını dileriz.

Haz

İl Millî Eğitim Müdürü Fahri ACAR, okulumuz eTwinning proje yürütücüsü öğretmenlerimizi kabul ederek 2020-2021 yılı içerisinde yürüttükleri projeler hakkında bilgi aldı.

Haz

Cumhuriyet İlkokulu'nda eTwinning projelerinin kitap tanıtımı imza günü ve sergisi düzenlendi. Sınıf öğretmeni Gülümser Balcı'nın eTwinning' de 2 yıldır öğrencileri ile yürüttüğü Türkiye'den 42 Romanya'dan 1 Polonya'dan 1 ortaklı Avrupa projesi "Yazar Olacak Çocuk" kapsamında öğrencilerin yaratıcı yazma çalışmaları yaptırması sonucunda öğrencilerin yazdığı en beğenilen hikayelerden oluşan kitap bastırıldı. İmza günü ile öğrenciler, gelen misafirlere kitaplarını imzalayarak verdiler. Aynı okuldan Gülümser Balcı'nın kuruculuğunu yaptığı Emine Geçin ve Muhammed Raşit GEÇİN' in "Matematik Dünyam" eTwinning  Projesi ve Çağla Gökdemir'in "Eğlenceli Harfler" eTwinning projeleri sergisi yapıldı. eTwinning imza günü ve sergisine İlçe Belediye Başkanı Ercan Orhan, İlçe Milli Eğitim Müdürü Bayram BAKIR, İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına  il koordinatörü Filiz ÖZDEN, Okul Müdürü Emin Demir, Borçka okul müdürleri, öğretmenler ve veliler katıldı. Bu etkinlik; İl Koordinatörü Filiz Özden'in öğretmenlere plaketlerini takdim etmesi ile katılımcıların memnuniyetlerini dile getirerek ve imzalı kitaplarını alarak ayrılması ile sona erdi.

Haz

May

Server Yaşam Vakfının "9. Ufka Yolculuk Bilgi ve Kültür Yarışması" kapsamında, yarışmanın 2. aşama bölümünün salgını önlemeye yönelik tedbirlerin artırılması ve salgın şartları nedeniyle 23 Mayıs 2021 Pazar günü yapılamayacağı, söz konusu sınavın 4 Temmuz 2021 Pazar günü gerçekleştirilmesine  dair karar açıklanmıştır. 

1. aşamayı il geneli ilk 15'e girerek Türkiye geneli ikinci aşama sınavına girmeye hak kazanan 3/B sınıfı öğrencisi Azra ERTÜRK (il 6.sı), 3/A sınıfı öğrencisi Muhammed Emin YAZICI (il 12.si) ve 3/C sınıfı öğrencisi Ahsen Naz AYDEMİR'i (il 14.sü) tebrik ve başarılar diliyoruz. 

May

Okulumuz 4-B Sınıfı Öğretmeni Emine GEÇİN ve öğrencilerinin katıldığı, 3 yabancı ve 10 Türk ortağının beraber yürüttüğü My Math World (Matematik Dünyam) projesinde sona gelindi. Proje çalışmaları ile matematik derslerinin kazanımlara uygun olarak keyifle işlendiğini belirten öğretmenimiz projemizin kendine ve öğrencilerine birçok şey kattığını söyledi. Özellikle uzaktan eğitim sürecinde dersleri uzaktan eğlenceli oyunlar ile işlemenin ve birçok Web 2.0 aracı kullanılarak hazırlanan oyunların hem eğitici hem eğlendirici olduğu ifade etti. Öğrencileri ile birlikte bu projede olmaktan mutluluk duyduğunu belirtti.

May

Okulumuz 3-C Sınıfı öğretmeni Muhammed Raşit GEÇİN ve öğrencilerinin katıldığı, 3 yabancı ve 10 Türk ortağının beraber yürüttüğü My Math World (Matematik Dünyam) projesinde sona gelindi. Proje çalışmaları ile matematik derslerini keyifle işlediklerini, eğlenceli etkinlikler ile derse dikkat çekmenin sağlandığını, öğrencilerinin teknoloji kullanımı konusunda geliştiği belirten öğretmenimiz öğrencilerinin ve kendisinin projede olmaktan mutluluk duyduğunu belirtti.

May

Artvin Borçka Cumhuriyet İlkokulu 3/B Sınıfı öğretmeni Gülümser BALCİ ve öğrencilerinin katıldığı; 3 yabancı ve 10 Türk ortağın birlikte yürüttüğü Matematik Dünyam (My Math World) Projesinde matematiği öğrencilere sevdirmek, onlara matematiğin eğlenceli yanını gösterip aynı zamanda kalıcı öğrenmelerini sağlamak amaçlanmıştır. Gerek uzaktan eğitimle gerekse yüz yüze eğitimle bu yıl birçok etkinlik yapıldı. 

Proje sürecinde Webinar ve Chatroom ortamlarında öğretmenler ve öğrencilerle bir araya gelinip tanışma ve fikir alışverişleri yapıldı. Her aya özel kararlaştırılan bir atık malzemeden faydalanarak oyun, materyal veya etkinlik tasarlanarak yaratıcılıkları geliştirildi. Ayrıca işlenilen konu ve müfredatlara uygun olarak birebir, interaktif çalışmalar ya da online olmak üzere birçok Matematik oyunlarından faydalanılarak matematik eğlenceli bir hal aldı. Öğrencilerimizin teknolojik hazırbulunuşluklarını arttırmak için Web2.0 araçları ve öğrencilerimize; medya okuryazarlığı, güvenli internet vb. sosyokültürel gelişimlerini sağlayacakları eğitimler verildi. Tüm katılımcıların işbirliğiyle matematikle ilgili resim, şiir, şarkı ve dergi çalışmaları yapıp bu çalışmalar ebook, video, pdf vb. şekillerde hazırlandı. Gerek sosyal medya aracılığıyla gerekse de basımı yapılarak öğrenci çalışmaları yaygınlaştırıldı. Bunlar gibi daha birçok çalışmayla yürüttüğümüz projemiz başarılı dönütler alınarak bu senelik sonlandırıldı.

May

Büyük Hayaller Küçük Yazarlar eTwinning Projesi öğrencilerinin sınıfça yazdıkları hikayeler e-kitap olarak yayınlandı.

Cumhuriyet İlkokulu 3/B sınıfı öğretmeni Gülümser Balcı'nın katıldığı ve bir E-Twinning projesi olan Büyük Hayaller Küçük Yazarlar eTwinning Projesi kapsamında minik yazarlar masallar, hikayeler, şiirler yazarak yazma becerilerini, kukla gösterileri,yazar-öğrenci buluşmaları ile özgüven becerilerini, web 2.0 araçları eğitimleri ile teknolojiyi kullanma becerilerini geliştirdiler. Proje sonunda 3/B sınıfı öğrencileri tarafından birbirinden farklı hikayelerin yer aldığı "Ben Düşler Ben Yazarım" isimli e-kitap hazırlandı ve okuyucu ile buluşturuldu.

May

Okulumuz 1B Sınıfı öğrencileri, öğretmenleri Çağla Gökdemir ile birlikte ortağı oldukları EĞLENCELİ HARFLER eTwinning Projesi kapsamında online olarak okuma şenliği düzenlediler. Okuma yazmayı öğrenen miniklerin sevinçleri gelen sürpriz pastalarla daha da arttı. Birlikte şarkılar söyleyip dans ettiler. Okuma yazma öğrenmenin sevincini doyasıya yaşadılar.

May

Okulumuz 1/B Sınıfı Öğretmeni Çağla GÖKDEMİR'in ortağı olduğu EĞLENCELİ HARFLER eTwinning Projesinde okuma yazma sürecini eğlenceli hale getirerek öğrencilerde kalıcı öğrenme gerçekleştirmek hedeflenmektedir. Proje sürecinde harfler farklı etkinlikler yapılarak kavratılmakta ve aynı zamanda web2.0 araçlarındanda faydalanarak öğrenme gerçekleştirilmektedir. Projede Erzurum,Erzincan,Artvin ,Mersin ve Hatay'dan 10 öğretmen ve 200 den fazla öğrenci yer almaktadır. Harf öğretim sürecini sıradanlıktan çıkarıp farklı bir bakış açısı kazandırmayı hedefleyen proje sonunda projede kullanılan harf etkinliklerinin yer aldığı bir öğretmen el kitabı bastırılmıştır. Harf etkinlikleri planlanırken disiplinler arası etkileşim önemsenmektedir. Proje çalışmaları tüm hızıyla devam etmektedir. Veli ve öğrencilerden alına geri dönütlerle etkinlikleri yaparken öğrencilerin büyük keyif aldığı ve salgın sürecinde evde kalmayı eğlenceli hale getirdiği söylenmektedir. Okul yönetimi bu tür çalışmaları desteklemekte ve öğretmenleri teşvik etmektedir.

May

1B sınıfı öğrencileri,öğretmenleri Çağla Gökdemir ile dahil oldukları OYUNCU HARFLER eTwinning Projesi kapsamında Masal Gecesi etkinliğine katılıyor.  Şair Anne Sultan Serdar Doksöz ' ün katılımıyla eğlenceli bir masal akşamı bizleri bekliyor.

May

1/B sınıfı öğrencileri  ogretmenleri Çağla Gökdemir ile birlikte  OYUNCU HARFLER eTwinning Projesi kapsamında Wordart Web2 aracini kullanarak bir kelime bulutu hazirladilar. Hayat bilgisi dersi "Yaşadığı yeri bilir." Kazanimiyla ilişkili olarak Borçka diyince akıllara ne gelir hep birlikte düşünüp yazdilar.

May

1-B sınıfı öğrencileri dahil oldukları OYUNCU HARFLER eTwinning Projesi kapsamında Çağla GÖKDEMİR önderliğinde 9 Mayıs eTwinning Gününü kutluyor.

Ara

''Biz Okuyan Bir Aileyiz'' projesi kapsamında öğrenci ve velilerimiz ile kitap okuma alışkanlığına ve kitap okumanın hayatımızdaki önemine farkındalık yaratıyoruz. ''Biz Okuyan Bir Aileyiz'' projesi ,Cumhuriyet İlkokulu  2-B Sınıfı öğretmenleri Gülümser BALCI rehberliğinde yürütülmeye devam ediyor. Ailelerin çocuklarına iyi bir rol model olacağı fikrinden yola çıkılarak, aileleri bilinçlendirmek ve çocuklarına kitap okuma alışkanlığını kalıcı hale getirmek için çalışmalar yapıyoruz. Aileler belirlenen kitapları verilen sürelerde okuyor ve daha sonra okudukları kitapları değerlendirmek için öğretmenleri eşliğinde toplanıyor, kitap değerlendirmesi yapıyor. Bu sayede kitap okuma alışkanlığına ve kitap okumanın hayatımızdaki önemine farkındalık yaratıyoruz.